کودکی که با تولید ام دی اف آینه ای توانست پولدار شود

ساختار دفیبراتور، پالپ وارد یک خط دمیدن می‌شود، بخشی متمایز از فرآیند تولید ام دی اف آینه ای می باشد این یک خط در حال گسترش است که در ابتدا 40 میلی متر قطر دارد و به 1500 میلی متر افزایش می یابد.

موم در مرحله اول تزریق می شود که الیاف را می پوشاند و با حرکت آشفته الیاف به طور یکنواخت توزیع می شود. سپس یک رزین اوره فرمالدئید به عنوان عامل پیوند دهنده اصلی تزریق می شود.

موم مقاومت در برابر رطوبت را بهبود می بخشد و رزین در ابتدا به کاهش تجمع کمک می کند. این ماده به سرعت در محفظه انبساط گرم شده نهایی خط دمنده خشک می شود و به فیبر ریز، کرکی و سبک تبدیل می شود. این فیبر ممکن است بلافاصله مورد استفاده قرار گیرد، یا ذخیره شود.

شکل دهی ورق
فیبر خشک به بالای یک “پندیستور” مکیده می شود، که به طور مساوی فیبر را در یک تشک یکنواخت در زیر آن، معمولاً به ضخامت 230-610 میلی متر، توزیع می کند.

ام دی افام دی اف

تشک از قبل فشرده می شود و مستقیماً به یک پرس داغ پیوسته فرستاده می شود یا برای یک پرس داغ با باز شدن چندگانه به ورقه های بزرگ بریده می شود. پرس داغ رزین باندینگ را فعال می کند و مشخصات استحکام و چگالی را تعیین می کند.

چرخه پرس به صورت مرحله‌ای عمل می‌کند، به طوری که ضخامت حصیر ابتدا تا حدود 1.5 برابر ضخامت تخته نهایی فشرده می‌شود، سپس در مراحل بیشتر فشرده می‌شود و برای مدت کوتاهی نگهداری می‌شود.

این یک پروفیل تخته با مناطق با تراکم افزایش یافته، بنابراین استحکام مکانیکی، در نزدیکی دو وجه تخته و یک هسته کم تراکم می دهد.

پس از پرس، ام دی اف در خشک کن ستاره یا چرخ فلک خنک کننده خنک می شود، بریده می شود و سنباده می زند. در کاربردهای خاص، تخته ها نیز برای استحکام بیشتر لمینیت می شوند.