کامیون میوه خشک در روسیه ربوده شد

دیابت چندین مطالعه مبتنی بر حیوان نشان می دهد که برنامه میوه خشک در روسیه ممکن است به مبارزه با دیابت کمک کند.

اینها شامل یک مطالعه در سال 2013 منتشر شده در Experimental and Therapeutic Medicine است که در آن موش های دیابتی تحت درمان با دوزهای مختلف آنتوسیانین توت سفید، کاهش سطح گلوکز خون را تجربه کردند.

جالب توجه است که نرمال شدن سطح گلوکز در دوزهای پایین تر (125 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن) بهتر از دوزهای بالاتر (250 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن) به دست آمد.

به دلایلی که کاملاً مشخص نیست، به نظر می‌رسد که توت سفید تولید انسولین را کند می‌کند و عوارض جانبی یا تأثیری بر سلامت کبد ندارد.

مطالعه مشابهی در Advances in Medical Sciences گزارش کرد که افرادی که از شیر کم‌چرب دم کرده با عصاره برگ توت استفاده می‌کردند نسبت به افرادی که شیر کم‌چرب ساده دریافت می‌کردند، کندتر جذب کربوهیدرات‌های ساده (قند و نشاسته) داشتند.

این اثر می تواند توضیح دهد که چگونه عصاره توت سفید از افزایش قند خون بعد از غذا جلوگیری می کند

یک رویکرد طبیعی برای پیشگیری از دیابت
کلسترول بالا
شواهدی وجود دارد که نشان می دهد توت سفید ممکن است به کنترل کلسترول خون کمک کند. طبق یک مطالعه در سال 2011 که در Phytotherapy Research منتشر شد، عصاره برگ توت سفید سه بار در روز قبل از غذا مصرف می‌شود کلسترول تام، تری گلیسیرید و کلسترول بد LDL را در 23 بزرگسال مبتلا به دیس لیپیدمی (چربی‌های خون غیرطبیعی) کاهش داد.

این اثر اغلب پیشرونده بود. به عنوان مثال، تری گلیسیرید از 10.2 درصد در هفته 4 به 12.5 درصد در هفته 8 و 14.1 درصد در هفته 12 کاهش یافت. در پایان مطالعه 12 هفته ای، کلسترول کل به طور متوسط 4.9 درصد کاهش یافت، کلسترول LDL 5.6 کاهش یافت. ٪، و کلسترول “خوب” HDL با 19.7٪ افزایش یافت.

اگرچه یافته ها مثبت بودند، اما با این واقعیت که هیچ گروه کنترلی در مطالعه وجود نداشت (به شرکت کنندگان به جای عصاره توت سفید دارونما داده شد) محدود بود.