کاشی تبریز در تهران که شب ها تبدیل به خانه میشود

کاشی تبریز در تهران هنر چند هزار ساله، در سراسر جهان گسترش یافته و همیشه از شبکه گسترده ای از مسیرهای تجاری زمینی و دریایی بهره برده است از آنها تصاحب کند.

به گفته Viollet-le-Duc ، رومی‌ها «معمولاً فضای اتاق‌های طبقه همکف را با موزاییک‌های متشکل از مکعب‌های مرمری کوچک با رنگ‌های مختلف می‌پوشانند و با کنار هم قرار گرفتن آنها، طرح‌های رنگی، زیور آلات و حتی موضوعات را می‌سازند.

آنها همچنین اغلب از میزهای بزرگ مربعی، مستطیلی، چند ضلعی و مدور از سنگ مرمر یا سنگ استفاده می کردند تا سالن هایی را که قرار بود پذیرای جمعیت زیادی باشد، سنگ فرش کنند. زیرا موزاییک نمی توانست در زیر رد پای جمعیت زیاد دوام بیاورد.

آجر برای مبتذل ترین سنگفرش ها در نظر گرفته شده بود 1 . این استفاده در قرون وسطی ادامه یافت اما با پیشرفت در سرامیک به چالش کشیده شد.

در قرن نوزدهم ، از نظر سنگ مرمرکاری ، کاشی‌ها برش‌هایی از سنگ یا سنگ مرمر بودند که به اندازه‌های مختلف مربع، هشت ضلعی یا الماس شکل E 1 بریده شده بودند .

چین، 550-600، موزه سلطنتی انتاریو

تکه آجر با تزئینات گل: الگوی قاب. دوره هخامنشی , اواخر قرن 6 – 4 قبل از میلاد . J.-C. شوش . آجر سیلیسی لعاب. موزه لوور

کاشی به شکل ستاره هشت پر، سرامیک متخلخل. اژدهای چینی، با نقش برجسته‌ای سبک، روی زمینی طلاکاری شده. دکوراسیون با لمس رنگدانه های فیروزه ای و آبی کبالت بهبود یافته است. نوار آبی کبالتی کاشی را احاطه کرده است. کاشان ، احتمالاً تخت سلیمان، ایران.

ساخت گلدان های معروف “آبی و سفید” که در زمان سلسله یوان مغول ظاهر شد ، به طور کامل در دوران سلسله مینگ و سپس دوباره در آغاز سلسله چینگ توسعه یافت .

سفال چینی مکرراً بر تولید ایرانی تأثیر می گذارد (در اصطلاح فارسی چینی، چینی که می تواند به معنای «چینی» یا «ظروف» باشد) 3 ، ​​4 و بعداً عثمانی، و همچنین تولید سرامیک اروپایی را تحت تأثیر قرار می دهد. با چند استثنا، طراحی کاشی ریشه در فرهنگ چینی ندارد.