پودر ژله اکلیلی شکلاتی گیاهی

اگر بخواهیم یک خوراکی خوشمزه و خوش آب و رنگ را معرفی کنیم باید از ژله نام ببریم. امروزه ژله، یکی از دسر های محبوب در مهمانی ها محسوب می شود. ژله ها دارای طعم های مختلف انواع میوه ها، شکلاتی، گیاهی و… هستند. ژله هایی که با پودر ژله اکلیلی تهیه می شود، علاوه بر طعم عالی که دارد به دلیل ظاهر زیبا و جذاب، برای پذیرایی در مهمانی ها و جشن ها بسیار مناسب است.

پودر ژله اکلیلی شکلاتی گیاهی

فروش پودر ژله

فروش پودر ژله امروزه اکثر افراد سعی می کنند در مهمانی ها و جشن ها، علاوه بر غذای اصلی از انواع دسر ها برای پذیرایی از مهمان هایشان استفاده کنند و در این میان، ژله به عنوان یکی از دسر های محبوب اکثر افراد شناخته می شود. یکی از دلایل محبوبیت ژله در این است که، پودر ژله هایی که در بازار به فروش می رسند، طعم های بسیار متنوع و گوناگونی دارد. پودر ژله ها معمولا با طعم و اسانس میوه های مختلف عرضه می شوند.

یکی از ترکیبات اصلی که در پودر ژله از آن استفاده می شود، ژلاتین است. کلاژنی که در استخوان و پوست حیوانات وجود دارد بعد از هیدرولیز، به ژلاتین تبدیل می شود. ژلاتین برای استحکام است آن ها بسیار مفید است. پودر ژله دارای ویتامین بی، آمینواسیدهای ضروری، کربوهیدرات و اسید فولیک می باشد که می تواند برای سلامت بدن، درمان افسردگی و سلامت پوست و مو بسیار موثر و مفید باشد.

علاوه بر ژله هایی که با طعم میوه های مختلف تولید شده اند، ژله اکلیلی، شکلاتی و گیاهی، هم جزء ژله های جدید محسوب می شوند که با استقبال مشتریان نیز روبرو شده اند. یکی از دلایلی که کودکان به انواع ژله علاقه بسیار زیادی دارند، این است که ژله ها دارای رنگ های زیبا و جذابی هستند که همین رنگ و لعاب زیبا باعث می شود کودکان به خوردن ژله ترغیب شوند. تنوع طعم های ژله ها نیز دلیل دیگر استقبال کودکان از ژله است.

البته علاوه بر کودکان بسیاری از بزرگسالان نیز به ژله علاقه مند هستند. بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای مهمانی ها و جشن ها، با استفاده از پودر ژله و قالب های مخصوص ژله، دسری خوشمزه با ظاهری جذاب تهیه نمایند تا تمامی مهمانان از طعم بی نظیر آن لذت ببرند. ژله اکلیلی بهترین انتخاب برای دسر مهمانی ها است تا جلوه ای خاص به میز دسر ببخشد.

برخی از افراد به دلیل این که‌ در پودر ژله از شکر استفاده می شود، سعی می‌کنند خیلی کم ژله بخورند یا به طور کل آن را از رژیم غذایی خود حذف می کنند. اما در حال حاضر یک راهکار مناسب برای این افراد وجود دارد که آن هم استفاده از پودر های ژله رژیمی است. مهمترین مزیت پودر ژله رژیمی این است که در ترکیبات آن از شکر استفاده نشده است. لذا کسانی که رژیم غذایی دارند یا افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند، می توانند با خیالت راحت از پودر ژله رژیمی استفاده کنند، بدون این که نگران افزایش وزن یا بالا رفتن قند خود باشند. بهتر است کودکانی که زیاد ژله می خورند هم از این نوع ژله ها استفاده کنند تا دچار اضافه وزن نشوند.

پودر ژله هایی در بازار وجود دارند که با ویتامین سی غنی شده اند، که افراد با خوردن ژله، می توانند مقداری از ویتامین سی مورد نیاز روزانه بدنشان را تامین کنند. مسلماً استفاده از پودر ژله غنی شده با ویتامین سی بسیار سودمند تر از نوع ساده آن می باشد و بهتر است در زمان خرید، پودر ژله ای که با ویتامین سی غنی شده را انتخاب کنید.

نکته دیگری که در زمان خرید پودر ژله بهتر است به آن توجه کنید این است که حتی الامکان پودر ژله ای را بخرید که دارای رنگ طبیعی باشد تا ضرری برای بدن نداشته باشند. البته پودر ژله هایی که دارای علامت استاندارد هستند معمولا در آن ها از رنگ مصنوعی مجاز استفاده می شود که از نظر بهداشتی می توان بی خطر بودن آن ها را تایید کرد. البته در کودکان پیش فعالی که ژله با رنگ مصنوعی می‌خورند، احتمال این که علائم بیش فعالی به خاطر این رنگ های مصنوعی، در آن ها افزایش پیدا کند زیاد است. پس بهتر است این کودکان در خوردن ژله زیاده روی نکنند.

برای درست کردن ژله، باید پودر ژله را در ظرف مناسبی بریزید. سپس یک لیوان آب جوش را به پودر ژله اضافه کنید و به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. بعد از این که پودر ژله با آب جوش مخلوط شد و تمام دانه های ژله با آب ترکیب شد، یک لیوان آب سرد را به آن اضافه کنید. دوباره آن را هم بزنید تا مایعی شفاف حاصل شود. حالا مایع ژله آماده است که می توانید آن را داخل قالب های مخصوص ژله بریزید و در یخچال قرار دهید. اگر داخل قالب مخصوص ژله را با کمی روغن چرب کنید باعث خواهد شد در هنگام در آوردن ژله، کار راحتی داشته باشید و ژله راحت تر از قالب جدا شود.

باید به این نکته توجه کنید که به هیچ عنوان برای بسته شدن ژله، ظرف را داخل جا یخی یخچال نگذارید چرا که باعث یخ زدن ژله می شود. بعد از این که ژله حدود یک تا یک ساعت و نیم در یخچال ماند، ژله آماده برای میل کردن می باشد. بهتر است برای این که ژله ها به راحتی از داخل قالب در بیاید، ظرف ژله را کمی در آب جوش قرار دهید سپس به آرامی ژله را از قالب جدا و در ظرف مناسب سرو نمایید.

برای درست کردن ژله می توان به جای استفاده از آب سرد، از شیر یا بستنی هم استفاده کرد که بسته به سلیقه افراد، می تواند انتخاب مناسبی باشد و ژله تهیه شده با بستنی یا شیر هم، بسیار خوشمزه و خوش طعم می باشد. این روش برای کودکانی که بد غذا هستند و شیر نمیخورند، بسیار مناسب است و باعث می شود با میل و رغبت ژله ای که با شیر یا بستنی درست شده است را بخورند.

برای بالاتر بردن ارزش غذایی ژله می توانید در زمان درست کردن ژله، تکه های میوه را به آن اضافه کنید. این کار باعث می شود در زمان خوردن ژله ویتامین های لازم بدن هم تامین شود.