پودر ژلاتین اصل خالص ساده

پودر ژلاتین اصل حاوی مقادیر زیادی پروتئین است. پروتئین های ژلاتینی عمدتاً از اسیدهای آمینه گلیسین و پرولین تشکیل شده اند که بسیاری از افراد آن را به مقدار لازم مصرف نمی کنند، در حالی که این اسیدهای آمینه نه تنها برای پوست، مو و ناخن مفید هستند، بلکه عملکرد بهینه سیستم ایمنی را نیز تعیین می کنند.

پودر ژلاتین اصل خالص ساده

خرید پودر ژلاتین

خرید پودر ژلاتین برخی از عادات غذایی یا باورهای مذهبی و همچنین مشکلات پزشکی، گاهی استفاده از ژلاتین با منشاء حیوانی را ممنوع می کند یا استفاده از آن را توسط افراد خاص محدود می کند. به عنوان مثال، مسلمانان از خوردن غذاهایی که از خوک گرفته می شود، و همچنین تمام حیواناتی که در اسلام ذبح نمی شوند، اجتناب می کنند. ممنوعیت های مشابهی در یهودیت و سایر ادیان وجود دارد. گیاهخواران نیز از خوردن ژلاتین حیوانی اجتناب می کنند. در چنین مواردی از منابع جایگزین استفاده می شود. ژل های جایگزین را می توان از منابع طبیعی مانند آگار (نوعی جلبک)، پکتین (کربوهیدرات گیاهی)، کاراگینان یا کانژک به دست آورد. البته این گزینه ها مشکلات سلامتی خاص خود را دارند.

فرق پودد و ورق ژلاتین

هر دو از کلاژن حیوانی مشتق شده اند. پودر ژلاتین ژلاتینی است که خشک شده و به دانه های ریز تبدیل شده است و مزیت آن توزیع یکنواخت در ظرف است. ورقه های ژلاتین ژلاتینی هستند که روی ورقه خشک شده اند. تنها تفاوت ورقه های ژلاتینی با پودر آن این است که استفاده از ورقه های ژلاتینی باعث درخشندگی و شفافیت محصول نهایی می شود. از نظر خواص تغذیه ای تفاوتی بین پودر ژلاتین و ورقه آن وجود ندارد. به نظر می رسد یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین معادل چهار ورق ژلاتین باشد، اما ممکن است این مقدار در کشورهای مختلف تولید کننده متفاوت باشد. بنابراین در هنگام خرید باید به کشور سازنده توجه کرد تا در محصول نهایی مشکلی ایجاد نشود.

پودر ژلاتین یزد

پودر ژلاتین یزد پودر ژلاتین یزد به دلیل خاصیت ژل سازی و غلیظ کنندگی در صنایع غذایی کاربرد فراوانی دارد. ژله، مربا، آب نبات، قرص، بستنی و مقداری شیرینی از جمله محصولات مورد استفاده در ژلاتین هستند. برای افزایش کیفیت مواد غذایی حاوی ژلاتین باید این ماده را به درستی از استخوان استخراج کرد و یکی از بهترین روش ها روش آنزیمی است.

یکی از مهمترین خصوصیات ژلاتین این است که نه قند دارد و نه چربی. این ماده قابلیت هضم بسیار بالایی دارد و با وجود انرژی کم در بسیاری از رژیم های لاغری مورد استفاده قرار می گیرد. برخی معتقدند ژلاتین یک نوع افزودنی است در حالی که ژلاتین خود یک نوع ماده غذایی است و در دسته افزودنی ها قرار نمی گیرد. ژلاتین به سرعت جذب می شود و اسیدهای آمینه ضروری برای متابولیسم را فراهم می کند.

ژلاتین موجود در نان و خمیر باعث تقویت پروتئین های آرد و افزایش خاصیت ارتجاعی آنها و کاهش مصرف نمک می شود. استفاده از ژلاتین در آب میوه ها و نوشیدنی ها نیز باعث ایجاد شفافیت و رفع کدورت آب میوه می شود. در کاربردهای لبنی، ژلاتین به عنوان عامل غلیظ کننده و سفت کننده محصولاتی مانند ماست و پنیر خامه ای عمل می کند. در صنعت گوشت و غذای آماده، ژلاتین به عنوان غلیظ کننده عمل می کند و با کاهش آب موجود در دسترس میکروارگانیسم ها، سلامت گوشت را تضمین می کند. در فرآورده های گوشتی، ژلاتین با غلظت یک تا پنج درصد اضافه می شود تا آب طبیعی خود را حفظ کند.

پودر ژلاتین ساده

پودر ژلاتین ساده ژلاتین یک ماده پروتئینی است که از هیدرولیز کلاژن موجود در پوست، استخوان و بافت همبند حیوانات تهیه می شود. این مواد در آب جوش حل می شوند و ژلاتین تولید می کنند. اکنون ژلاتین حدود 8 تا 10 درصد وزن خشک آن را در دسرها و 2 تا 3 درصد وزن خشک آن را در شیرینی ها تشکیل می دهد.

کنسانتره انگور سیاه جامد، ترد، شفاف، بی بو و بی مزه است. این ماده فاقد قند، چربی و مواد افزودنی است. پروتئین های ژلاتینی عمدتاً از اسیدهای آمینه گلیسین و پرولین تشکیل شده اند که بسیاری از افراد آن را به مقدار لازم مصرف نمی کنند، در حالی که این اسیدهای آمینه نه تنها برای پوست، مو و ناخن مفید هستند، بلکه عملکرد بهینه سیستم ایمنی را نیز تعیین می کنند.

بهترین منبع ژلاتین در استخوان‌هایی است که در خانه دارید، اما وقتی می‌خواهید فقط کمی به غذایتان ارزش بدهید، همیشه می‌توانید یک شیشه پودر ژلاتین در دست داشته باشید. به عنوان مثال وقتی می خواهید اسموتی حاوی پروتئین یا حتی در دسرها و میان وعده ها درست کنید، می توانید کمی پودر ژلاتین اضافه کنید. باید تعجب کنید، اما حتی می توانید ژلاتین را به چای یا قهوه اضافه کنید. در کنار همه اینها سوپ و سالاد از جمله غذاهایی هستند که می توانید در آنها از کمی ژلاتین استفاده کنید.

اگر دوست دارید ژلاتین خالص و طبیعی به بدن‌تان برسانید، می‌توانید آن را از جوشاندن استخوان قلم گاو استخراج و در غذاهای مختلف‌تان مصرف کنید

پودر ژلاتین صنعتی

پودر ژلاتین صنعتی ژلاتین مورد استفاده در صنایع غذایی هیدرولیز جزئی کلاژن است که از پوست، بافت همبند و استخوان حیوانات به دست می آید. ژلاتین بسته به نوع فرآوری و ماده اولیه به دو نوع A و B طبقه بندی می شود. ژلاتین نوع A با روش اسیدی فرآوری می شود و مواد اولیه آن پوست و استخوان حیوانات است. ژلاتین نوع B به روش قلیایی فرآوری می شود و مواد اولیه آن استخوان و پوست است. غلظت ژلاتین نوع A کمتر از ژلاتین نوع B است.

حتما شنیده اید که به بسیاری از گیاهخواران توصیه می شود از ژله آماده استفاده کنند، در حالی که ژلاتین فقط از حیوانات تهیه می شود و منشا گیاهی ندارد، اما آگار (نوعی جلبک) و پکتین (کربوهیدرات گیاهی) از جمله ترکیباتی هستند که می توانند جایگزین ژلاتین شوند. پکتین یک پلیمر مشتق شده از اسید قند است که از ساختار ژلاتین گیاهی موجود در میوه ها و سبزیجات به دست می آید.

ژلاتین به چسب استخوان معروف است. گفته می شود ژلاتین باعث کاهش درد مفاصل می شود و می تواند به پیشگیری از پوکی استخوان کمک کند. کلاژن دارای اثرات ضد التهابی مستقیم بوده و اثر مستقیمی بر بافت مفصلی دارد. با بررسی مصرف ژلاتین و تاثیر آن بر استخوان ها، به این نتیجه رسیدیم که ژلاتین ممکن است اثرات متفاوتی بر تراکم استخوان و وزن بدن داشته باشد. این اثر بیشتر روی استخوان ران مشاهده شد