ورق گالوانیزه 6 متری شیروانی که توسط آدم فضایی ها تولید شد!

حقایق جالب زیادی در مورد فولاد وجود دارد. آیا می دانستید فولاد بازیافتی ترین ماده جهان است؟ بیش از دو تن از هر سه تن فولاد ورق گالوانیزه 6 متری شیروانی از مواد بازیافتی ساخته می‌شود و تا ۹۵ درصد از برخی از انواع فولاد (مثلاً فولاد مورد استفاده در اتومبیل‌ها) دوباره استفاده می‌شود.

همچنین حقایق جالبی در مورد فولاد گالوانیزه وجود دارد، فولادی که در روی مذاب غوطه ور می شود تا زنگ نزند. در اینجا پنج چیز وجود دارد که احتمالاً درباره فولاد گالوانیزه نمی دانستید .

فولاد گالوانیزه به نام دانشمند ایتالیایی قرن هجدهم به نام لوئیجی گالوانی نامگذاری شد.

لوئیجی گالوانی (1737-1798) نه تنها یک فیزیکدان برتر زمان خود، بلکه یک پزشک، فیلسوف و زیست شناس نیز بود. او کشف کرد که بافت‌های حیوانی مثال کلاسیک اعمال جریان الکتریکی به ماهیچه‌های پاهای قورباغه – به جریان‌های الکتریکی کوچک پاسخ می‌دهند. کشف گالوانی به قدری مهم بود که انواع جریان های الکتریکی به نام “گالوانیکی” شناخته شدند.

ورق

هنگامی که کشف سر همفری دیوی 50 سال بعد به این درک منجر شد که روی در تماس با آهن می تواند از آهن در برابر زنگ زدگی از طریق یک فرآیند الکتروشیمیایی محافظت کند، روش پوشش آهن با روی به “گالوانیزه کردن” معروف شد.

فولاد گالوانیزه یک جزء ساختاری و مصالح ساختمانی ارزان است و هزینه نگهداری آن نسبتاً کمی است. هزینه فولاد گالوانیزه چند سنت در هر پوند بیشتر از فولاد ساختاری تصفیه نشده است. قیمت جایگزین آن، فولاد ضد زنگ، چهار تا پنج برابر فولاد گالوانیزه است.

هر جوشکاری که با فولاد معمولی کار می کند می تواند با فولاد گالوانیزه نیز کار کند، اگرچه جوشکارها نیاز به محافظت در برابر دود روی دارند. آموزش تخصصی برای انجام ساخت و ساز یا ساخت با فولاد ضد زنگ نیاز است و هزینه کار برای فولاد ضد زنگ حدود 50 درصد بیشتر است.

ساختمان ها و سازه های ساخته شده با فولاد گالوانیزه ممکن است به مدت 50 سال یا بیشتر نیاز به تعمیر و نگهداری نداشته باشند. این در مورد فولاد سازه ای یا فولاد ضد زنگ صدق نمی کند.