لامپ ال ای دی شارژی درجه یک که میلیاردی فروخته می شود

لامپ ال ای دی شارژی پیشرفته ترین فناوری روشنایی در بازار امروزی هستند و جایگزین لامپ های رشته ای و کم مصرف سنتی شده اند. در مقایسه با دومی، آنها تا 12 برابر بیشتر دوام می آورند و حدود 80٪ انرژی کمتری مصرف می کنند.

لامپ های LED را می توان به دو دسته فلورسنت فشرده یا هالوژن تقسیم کرد. اولی بازده انرژی و عمر طولانی تری دارند، دومی نور روشن تر و قوی تری را باز می گرداند که آنها را برای محیط های خانگی مناسب می کند.

لامپ های LED: چقدر مصرف می کنند؟

هنگام انتخاب چراغ های LED در خانه، باید هزینه ها را در نظر گرفت. لامپ های ال ای دی قیمت واحد بالاتری نسبت به لامپ های سنتی دارند، اما صرفه جویی در قبوض را تضمین می کنند. مصرف ال ای دی بین 3 تا 10 وات بر ساعت متغیر است.

البته باید گفت که برخی از مدل ها از جمله رنگی ها حتی روی 0.001 کیلووات ساعت متوقف می شوند. برای 500 ساعت روشنایی، مصرف نیمی از مصرف یک لامپ کم مصرف تخمین زده می شود.

به طور متوسط، یک لامپ LED در مقایسه با لامپ های رشته ای 95 درصد، در مقایسه با لامپ های هالوژن 80 درصد و در مقایسه با لامپ های فلورسنت 60 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی را تضمین می کند.

لامپ های LED  مزایا

مزایای تضمین شده توسط لامپ های LED بسیار است. از جمله این موارد هستند:

طول عمر: در مقایسه با لامپ های سنتی، چرخه کاری آنها بیش از 10000 ساعت است و در برخی موارد به 50000 ساعت در مقایسه با 750 ساعت برای لامپ های فلورسنت می رسد. LED ها حداقل 20 برابر بیشتر از یک لامپ هالوژن دوام دارند.

مصرف کم: با همان راندمان نوری، یک LED 10 برابر کمتر از یک منبع هالوژن و نصف یک لامپ فلورسنت مصرف می کند. همه اینها باعث صرفه جویی قابل توجهی در صورتحساب ها می شود.

زمان راه اندازی صفر: LED ها به محض فشار دادن دکمه بلافاصله روشن می شوند و نیازی به گرم شدن ندارند کاهش انتشار گرما.