شکلات قلبی سورپرایز در کشور چین به عنوان یک توهین در نظر گرفته می شود

اکثر تحقیقات در مورد شکلات قلبی سورپرایز و کاکائو در دهه گذشته انجام شده است (41) و در درجه اول بر رابطه بین مصرف کاکائو و خطرات قلبی عروقی متمرکز شده است.

تحقیقات جدیدتر بینش هایی در مورد مزایای احتمالی مصرف کاکائو در سایر سیستم های اندام ارائه کرده است. این بررسی اثرات فیزیولوژیکی گزارش شده مصرف کاکائو و مکانیسم های احتمالی که ممکن است توسط آنها رخ دهد مورد بحث قرار می دهد.
داده های اقتصادی
در سراسر جهان، میزان مصرف شکلات از 0.12 کیلوگرم به ازای هر نفر در سال در چین تا 11.85 کیلوگرم در ایرلند متغیر است.

ایالات متحده با مصرف سرانه سالانه 5.18 اینچ کیلوگرم (33) جایی در میانه این محدوده قرار دارد. کشورهای توسعه یافته 64 درصد از مصرف جهانی را تشکیل می دهند (75a). بزرگترین کشور تولید کننده دانه کاکائو در جهان ساحل عاج است که در سال های 2006 تا 2007 1.2 میلیون تن کاکائو تولید کرد.
اجزای تشکیل دهنده کاکائو
کاکائو یا کاکائو، دانه های چرب خشک شده و کاملا تخمیر شده میوه درخت کاکائو، Theobroma cacao است. مشروب کاکائو خمیری است که از دانه های کاکائو آسیاب شده، برشته شده، پوسته پوسته شده و تخمیر شده تهیه می شود که به آن نیبس می گویند. هم حاوی مواد جامد کاکائو بدون چربی و هم کره کاکائو است.

شکلات

مشروب کاکائو چیزی است که به عنوان “درصد کاکائو” در بسته بندی مواد غذایی از آن یاد می شود. پودر کاکائو با حذف مقداری از کره کاکائو از مشروب به دست می آید. شکلات غذای جامدی است که از ترکیب مشروب کاکائو با کره کاکائو و شکر تهیه می شود.

نسبت مشروب کاکائو در محصول نهایی مشخص می کند که شکلات چقدر تیره است. شکلات شیری با افزودن شیر تغلیظ شده یا پودر شده به مخلوط شکلات درست می شود.

نوع شکلاتی که بیشتر در ایالات متحده مصرف می شود، شکلات شیری است که معمولاً حاوی 10 تا 12 درصد مشروب کاکائو است.

شکلات نیمه شیرین یا تلخ معمولاً شکلات تلخ نامیده می شود و نباید کمتر از 35 درصد وزنی مشروب کاکائو داشته باشد. شکلات سفید فقط حاوی کره کاکائو (حداقل 20 درصد وزنی) همراه با شیرین کننده ها و مواد لبنی است.
مشروب کاکائو یک ماده غذایی پیچیده است و حاوی بسیاری از ترکیبات زیست فعال است. کره کاکائو حاوی مقادیر قابل توجهی اسیدهای چرب است، در حالی که مواد جامد کاکائو بدون چربی حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و پلی فنل ها هستند.