شکستن لامپ یو وی برای رزین توسط افراد ناشناس

لامپ یو وی برای رزین یک لامپ ناخن 4 واتی UV معمولاً به اندازه کافی قدرتمند است تا اکثر ریخته گری های کوچک را درمان کند. زمان مورد نیاز در نهایت به ضخامت ریخته‌گری و تعداد لایه‌های استفاده شده بستگی دارد، اما ریخته‌گری کوچک در زیر یک لامپ UV 4 وات نباید بیش از 5 دقیقه در سطح دما و رطوبت مناسب طول بکشد. نمونه های کوچکتر از رزین UV با کیفیت بالا حتی می توانند در کمتر از یک دقیقه جامد شوند.

با این حال، اگر پروژه‌ای که روی آن کار می‌کنید شامل اقلام بزرگ‌تر یا لایه‌های بسیار ضخیم‌تر از رزین باشد، ممکن است یک لامپ بازتابنده در مقیاس بزرگ‌تر مناسب باشد. در مورد این لامپ‌های بزرگ‌تر احتیاط کنید، زیرا این لامپ‌ها اغلب بسیار روشن‌تر از لامپ‌های ناخنی هستند که دوز کم‌شدگی تولید می‌کنند.

در واقع، این نوع بازتابنده ها به زمان کمی برای پخت رزین نیاز دارند، اما محافظت از چشم به شدت توصیه می شود، حتی برای چند دقیقه در هر بار.

چاپ SLA چرا رزین UV شما با لامپ UV پخت نمی شود؟

لامپ

در برخی موارد، ممکن است متوجه شوید که رزین UV شما آنطور که می‌خواهید عمل نمی‌کند. هنگامی که به درستی درمان نمی شود، می تواند احساس چسبندگی داشته باشد یا تغییر رنگ و بافت به نظر برسد.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا ممکن است این اتفاق بیفتد. این شامل:

رزين را به اندازه كافي پخت نمي كند
قبل از تلاش برای پخت رزین، مهم است که قدرت لامپ خود را در مقایسه با ریخته گری خود بررسی کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، لامپ های UV کوچک به اندازه لامپ های بزرگتر قدرتمند نیستند و ممکن است برای ریخته گری ضخیم تر به زمان پخت طولانی تری نیاز داشته باشند.

اگر رزین شما به زمان بیشتری برای پخت نیاز دارد، باید دوره پخت را تا زمانی که کاملاً جامد شود تمدید کنید.