ریختن سرکه سیب قرمز در گوشه های خانه باعث فرار مورچه ها می شود

سرکه سیب قرمز با توجه به خواص ضد باکتریایی خود، در تئوری می تواند به پیشگیری از عفونت های پوستی مرتبط با اگزما و سایر بیماری ها کمک کند. سرکه سیب رقیق شده در پاک کننده یا تونر صورت می تواند به عنوان یک آنتی باکتریال عمل کند و لکه ها و تغییر رنگ پوست را کاهش دهد.

قبل از استفاده از سرکه روی پوست (هرگز سرکه خالص نمالید) با متخصص پوست خود مشورت کنید، مخصوصاً در صورت داشتن پوست آسیب دیده و بیش از حد حساس. استفاده موضعی رقیق نشده ممکن است باعث سوختگی پوست شود.

سرکه سیب را می توان در همه موارد به عنوان یک درمان طبیعی تعریف کرد. اثرات مفید آن برای بدن به قدری زیاد است که از زمان های قدیم برای مداخله در مشکلات مختلف سلامتی استفاده می شده است.

تاریخچه سرکه سیب

سرکه سیب در 5000 سال قبل از میلاد در بین النهرین شناخته شده بود، همان چینی ها در سال 1200 قبل از میلاد از آن تقریباً به عنوان یک دارو استفاده می کردند.

سرکهسرکه

گفته می شود که بقراط آن را همراه با عسل به عنوان سرفه تجویز می کرد.

همچنین در متون مقدس، چه در عهد عتیق و چه در عهد جدید، ردپایی از آن را می‌یابیم. رومی ها از آن برای تصفیه آب از عفونت های احتمالی استفاده می کردند.

در عوض به قرن هجدهم می رسد، به نظر می رسد که از آن به عنوان یک تونیک مقوی استفاده می شده و محصولی بسیار ارزشمند به حساب می آمده است.

خواص سرکه سیب

خواص بی شماری سرکه سیب برای سلامتی بدن ما وجود دارد. ویتامین ها بسیار وجود دارند (ویتامین های A، B1، B2، B6، و همچنین ویتامین C و گروه E).

همچنین مواد معدنی (کلسیم، فسفر ، سدیم، پتاسیم و گوگرد)، عناصر کمیاب ( منیزیم ، آهن ، مس و سیلیکون )، اسیدهای آمینه، آنزیم ها، اسیدهای میوه و پکتین نیز وجود دارد.