تهیه پنیر پیتزا با فلفل قرمز در فرانسه !

دو آزمایش برای بررسی اثرات طبع فلفل قرمز (Capsicum frutescens) یا رنگدانه فلفل قرمز بر عملکرد و رنگ زرده تخم مرغ در مرغ های تخمگذار انجام شد. در Exp. 1، 210 مرغ سی هفته‌ای مرغ تخم‌گذار Hy-line قهوه‌ای با یکی از هفت جیره حاوی 0.3، 0.6، 1.2، 2.0، 4.8 یا 9.6 ppm رنگدانه فلفل قرمز یا 0.3 ppm کاروفیل قرمز تغذیه شدند.

هر جیره به سه باتری تکراری مرغ با هر باتری متشکل از یک ردیف از پنج قفس مرغ با دو مرغ در هر قفس (n = 3) تغذیه شد در Exp مرغ تخمگذار 2، 180، سی هفته ای، هایلین براون، که مشابه مرغ های تخمگذار در Exp. 1، با یک رژیم غذایی پایه بدون مکمل و همچنین تیمارهایی تغذیه شدند که در آنها رژیم پایه با 0.8٪ پودر فلفل قرمز فرآوری شده در مخلوط کن آزمایشگاهی به اندازه متوسط ​​ذرات 300 میکرومتر، 0.8٪ پودر فلفل قرمز که به عنوان یک پودر فوق العاده ریز پردازش شده بود، تکمیل شد.

با آسیاب ارتعاشی (44 میکرومتر) و در نهایت 0.8٪ پودر فلفل قرمز به عنوان یک پودر فوق العاده خوب با آسیاب ارتعاشی پردازش شده اما با 5٪ Na2CO3 قبل یا بعد از آسیاب مخلوط شده است.

یک رژیم غذایی مکمل با 0.3 پی پی ام رنگدانه قرمز کاروفیل نیز گنجانده شد (n = 3) در هر دو آزمایش، مرغ ها به مدت 14 روز با پودر فلفل قرمز یا رنگدانه تغذیه شدند پس از پایان تغذیه پودر یا رنگدانه، تمام مرغ ها به مدت هشت روز دیگر با جیره پایه تغذیه شدند تا مشخص شود که آیا تیمارهای غذایی دارای اثرات باقی مانده هستند یا خیر.

در Exp. 1، هیچ تفاوتی در عملکرد تخم‌گذاری، مصرف خوراک یا ضریب تبدیل خوراک به دلیل گنجاندن رنگدانه فلفل قرمز در جیره وجود نداشت میانگین وزن تخم مرغ برای پرندگانی که با پیگمنت فلفل قرمز 1.2، 2.4 یا 9.6 ppm تغذیه می‌کردند، بالاتر از پرندگانی بود که با جیره حاوی 0.3 ppm رنگدانه فلفل قرمز تغذیه شدند.

در روز 14، با افزایش سطح رنگدانه فلفل قرمز در رژیم غذایی، امتیاز رنگ تخم مرغ به صورت خطی افزایش یافت در Exp 2، تغذیه پودر فلفل قرمز بر عملکرد تخم‌گذاری، مصرف خوراک یا ضریب تبدیل خوراک تأثیری نداشت (05/0p>).

با این حال، در مقایسه با گروه کنترل، مکمل با تمام تیمارهای پودر فلفل قرمز باعث افزایش وزن تخم مرغ شد (05/0>p) تمامی تیمارهای پودر فلفل قرمز نیز امتیاز رنگ زرده را در مقایسه با شاهد افزایش دادند (05/0p<) نتایج مطالعه حاضر نشان می دهد که هم پودر فلفل قرمز و هم رنگدانه افزودنی های خوراکی موثری برای بهبود رنگ زرده تخم مرغ برای مرغ های تخمگذار هستند.