تجهیزات پزشکی هسته ای موجب سرطان گرفتن دانشجوی پزشکی شد

تجهیزات پزشکی هسته ای 99m است که تشعشع گاما با انرژی 140 کیلو ولت (بهینه برای دوربین گاما ) ساطع می کند و نیمه عمری در حدود 6 ساعت دارد که با مدت زمان امتحانات سازگار است اما همچنان به اندازه کافی کوتاه است که اجازه می دهد.

تابش محدود به بیمار و جمعیت. 99m Tc با استفاده از ژنراتور 99 Mo – 99m Tc تولید می شود که در دسترس بودن عالی را تضمین می کند.

اغلب رادیوداروهایی که برای مطالعات تشخیصی مورد استفاده قرار می‌گیرند، خود ساطع کننده ذرات باردار ( 131 I) هستند یا همتاهایی با انتشار گاما دارند دی فسفونات‌ها، لیگاندهای گیرنده سوماتوستاتین.

بنابراین یک درمان رادیومتابولیک را می توان از طریق تصاویر پزشکی-هسته ای به دست آمده در طول درمان یا قبل از آن ( رویکرد ترانوستیک ) هدایت و نظارت کرد.

همچنین می توان با استفاده از ژنراتورهایی مشابه ژنراتورهای موجود برای تکنسیوم، رادیو ایزوتوپ های ساطع کننده پوزیترون را بدست آورد.

بهترین ژنراتورهای شناخته شده از این نوع ژنراتورهایی هستند که روبیدیم -82 را تولید می کنند (قابل استفاده برای مطالعه PET پرفیوژن قلبی ) و مهمتر از همه ژنراتور ژرمانیوم 68 گالیوم 68 که امکان به دست آوردن گالیوم-68 مفید برای علامت گذاری بسیاری را فراهم می کند.

رادیوداروها از جمله آنالوگ های سوماتوستاتین،در سال‌های اخیر صحبت‌های بیشتری در مورد رادیومیک‌ها مطرح شده است.

تجهیزات

که به عنوان «علم جدید در انکولوژی» تعریف می‌شود و به ادغام اطلاعات حاصل از تصویربرداری رادیولوژیکی و دانش پزشک هسته‌ای مرتبط است و بر نیاز به پارامترسازی بیومارکرهای تومور با یکدیگر تأکید می‌کند.

برای ادغام بهتر اطلاعات ارائه شده به ما (به عنوان مثال، حجم نئوپلازی، نئوآنژیوژنز، سلولی بودن…).

کاربردهای اصلی عبارتند از:

درمان رادیومتابولیک پرکاری تیروئید : با هر منشا (خود ایمنی، یا تک و چند ندولار)، از طریق 131 I.

درمان رادیومتابولیک کارسینوم متمایز تیروئید ، با استفاده از ظرفیت باقیمانده برای رفع 131 I.

ترانوستیک تومورهای عصبی غدد درون ریز

رادیوامبولیزاسیون داخل شریانی نئوپلاسم های اولیه و متاستازهای کبدی (TARE)

درمان رادیومتابولیک متاستازهای استخوانی دردناک.

درمان سینوویت هیپرتروفیک مزمن دردناک ( رادیوسینوویورتز ).

رادیو ایمونوتراپی لنفوم مثبت CD20 با استفاده از ibritumomab tiuxetan ، یعنی ترکیبی از آنتی بادی ضد CD20 کایمریک با 90 Y.