انگشتر چرم مردانه باعث نفرین صاحبش شد

انگشتر چرم مردانه که در بسیاری از آثار می درخشد حلقه ها نقش های مختلفی را ایفا کرده اند، مانند گرو گذاشتن قلب، احراز هویت و احترام به مرده. معانی مختلف این انگشترها در آثار هنری و فرهنگی عامه مختلف منعکس شده است حال نگاهی به حلقه های درخشان در آثار می اندازیم.

حلقه الماسی که بر روی صفحه نمایش ظاهر شد، بدون توضیح اضافی، معنای پیشنهاد ازدواج را به مردم منتقل می کند. این یک عبارت اصطلاحی است که در بسیاری از فیلم‌ها و درام‌ها استفاده می‌شود، و ما می‌توانیم آثار زیادی را پیدا کنیم که با دادن حلقه به قهرمان زن توسط قهرمان مرد و پیشنهاد یک زندگی زناشویی شاد بین آن دو به پایان می‌رسد.

همچنین حلقه به عنوان نمادی با قدرت خاصی در فیلم ها و رمان ها ظاهر می شود. در فیلم «ارباب حلقه‌ها» (2001) که بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است، «حلقه مطلق» که قدرت فوق‌العاده‌ای دارد، موجودی است که باید از آن دوری کرد، اما میل به تصاحب آن را برمی‌انگیخت.

این فیلم نشان می دهد که هرگاه فردی که انگشتر می بندد تغییر کند، تأثیر نیز همراه با آن حرکت می کند که نشان دهنده دنیاطلبی انگشتر است.

مشابه “حلقه طلایی” در درام موزیکال The Ring of the Nibelungs (1867) ظاهر می شود. حلقه طلایی در اثر به صاحبش قدرت می دهد تا بر جهان حکومت کند، اما در نهایت، بسیاری از جهان های اثر به دلیل نفرین موجود در آن سقوط می کنند.

از سوی دیگر، در فیلم (2015)، بلیت «پین» به دنیای موازی «Tomorrowland» متشکل از علم و فناوری روز، در میان بسیاری از لوازم جانبی، ظاهر حلقه ای دارد. شاید این نشان دهنده ویژگی های حلقه ای باشد که همیشه در میدان دید ما وجود دارد و پوشیدن و درآوردن آن نسبتا راحت است، بنابراین به طور طبیعی در بدن ذوب می شود.